» Palvelut » Tukifysioterapia » Neurologinen fysioterapia

Neurologinen fysioterapia

Neurologinen fysioterapia on suunnattu sekä aikuis- että lapsiasiakkaille, joilla on keskus- ja ääreishermoston sairauksia ja oireyhtymiä kuten aivohalvaukset, aivo- ja selkäydinvammat, CP-vammat, MS-tauti, Parkinsonin tauti sekä lihassairaudet. Fysiopulssissa maailmanlaajuista Bobath-menetelmän mukaista aikuisten neurologista fysioterapiaa toteuttaa ft Sari Nikkilä ja ft Maija Yli-Ojanperä.

Neurologinen fysioterapia on kuntoutusmuoto, jolla pyritään ylläpitämään tai parantamaan kuntoutujan liikkumis- ja toimintakykyä niin, että hän kykenee toimimaan elinympäristössään sekä selviytymään jokapäiväisen elämänsä vaatimuksista. Fysioterapian keinoin pyrimme vähentämään mm. asennonhallinnan ja liikkumisen vaikeuksia huomioiden myös erilaiset kognitiiviset, sensoriset ja tunneperäiset tekijät. Yksilölliset tavoitteet määräytyvät kuntoutujan iän sekä ongelmien ja voimavarojen perusteella. Fysioterapia toteutetaan joko Fysiopulssin tiloissa, asiakkaan kotona/hoitolaitoksessa tai allasterapiana uimahallissa. Fysiopulssissa on käytössä painokevennetty kävelykuntoutuslaite, jonka avulla voidaan kävelyä ja pystyasennon hallintaa harjoitella turvallisesti.

Fysioterapeutti osallistuu myös mahdollisten apuvälineiden tarpeen arviointiin, hankintaan ja niiden käytön harjoitteluun.

Meille on voimassa olevat sopimukset KELAn vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen palveluntarjoajina. Se on Kelan järjestämää ja rahoittamaa kuntoutusta. Kaikki kuntoutujan etuudet maksaa Kela. Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen tavoitteena on, että pystyt sairaudestasi tai vammastasi huolimatta tekemään töitä tai selviytymään arkielämän toiminnoista paremmin.

Lisätietoja Kelan sivuilta: https://www.kela.fi/vaativa-laakinnallinen-kuntoutus
Kelan terapian palvelukuvaus: https://www.kela.fi/documents/10180/9184001/Kelan+terapioiden+palvelukuvaus_FI_pdf.pdf/7343813d-471f-49df-b638-9fefc597a28f

Fysiopulssi on myös FysiPartners yhteistyökumppani Lähi-Tapiolan, Fennian, Keskinäinen vakuutusyhtiö Turvan, Pohjantähden sekä Terveystalon asiakkaille, joille OmaFysio -palvelu sujuvoittaa fysioterapiaa.

Kuntoutus, fysioterapia, Neurologinen fysioterapia

Kuntoutus