• Virtsan ja ulosteen pidätyskyvyn ongelmiin
• Emättimen ja rakon laskeumaongelmat (myös leikkausten jälkeinen kuntoutus)
• Lantionpohjan kiputilat

Pelkäätkö lirahtavan nauraessa?
Säännösteletkö päivittäistä nesteen määrää – varmuuden vuoksi?
Olet liikunnallinen ja treenaat, mutta ”pumpista” ja lenkistä et selviä ilman sidettä?
Pelkäät, että joku huomaa!

Nämä ovat tyypillisiä ”oireita” virtsankarkailusta, joka johtuu lantionpohjan toimintahäiriöistä. Virtsankarkailua on erityyppistä, joista yleisin muoto on ponnistustilanteisiin liittyvä virtsankarkailu (nauru, hyppy, nostot, yskiminen jne). Läheskään aina kyse ei ole heikoista lihaksista: ongelmia voi aiheuttaa myös vääränlainen ”kehon käytön tekniikka” mm. hengitys, syvät/pinnalliset lihakset, ylikuormitus tai jopa lantiopohjan yliaktiivisuus. Joskus isostikin haittaavat oireet saadaan hallintaan pelkästään elämäntapoja muuttamalla. Lantionpohjan lihaksisto on osa selän syviä tukilihaksia ja joskus lantionpohjan harjoittelu helpottaa myös selkäoireita.

Lantionpohjan fysioterapia on hyvin yksilöllistä, ohjattua harjoittelua joka räätälöidään kunkin asiakkaan alkutilanteen ja oireiston mukaisesti. Fysiopulssissa lantionpohjan toiminnan arvioinnissa hyödynnetään lihastestausta tietokoneohjatulla mittalaitteistolla (FemiScan biofeedback). Lantionpohjan fysioterapiaa voidaan toteuttaa myös ilman laitteita.

lantionpohja

Ensimmäisillä käynneillä tehdään tarkka oirekartoitus sekä tarvittaessa lantionpohjan lihasten mittaukset. Fysioterapiakäyntejä toteutetaan tarpeen mukaan siten, että kotiharjoittelun etenemistä seurataan kontrollikäynnein / mittauksin.

Lantionpohjan ongelmat ovat hyvin yleisiä, lähes jokaista ihmistä jossain vaiheessa elämää koskettavia, joten fysioterapiaan tulemista ei kannata arkailla! Päinvastoin, mitä aikaisemmin vaivaan haetaan apua, sitä paremmat ovat fysioterapian hyödyt. Lantionpohjan fysioterapiaan voit tulla ilman lääkärin lähetettä, mutta suosittelemme lääkärin tutkimusta ennen hoitoon tuloa. Lähetteellä saat Kela:n korvauksen normaaliin tapaan.

Fysiopulssissa koulutettuna lantionpohjan fysioterapeuttina toimii ft Mervi Parttimaa.

femiscan

08.02.2019

Kamariryhmä alkaa to 14.2.19 klo 17 - 18! Kamariryhmä on fysioterapeutin ohjaama kuntosaliryhmä, joka sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille sekä harjoittelijoille, jotka kaipaavat vaihtelua kuntosalitreeniin. Kyseessä on viikoittain torstaisin pyörivä ryhmäharjoittelu, johon ilmoittautuminen tapahtuu www.fysiopulssi.fi -> ryhmät sivujen kautta. Hinta: Jo aktiivisille Kuntokamarilaisille 5e, muille 10e. Tervetuloa mukaan; joko viikoittain tai silloin tällöin!

08.02.2019

Kuntokamarilla myös perjantai 15.2. on ystävänpäivä... Kuntosalin avoimet ovet klo 10 - 19! Sinä Kuntokamarilainen: Tuo ystäväsi aktivoimaan ranneke - saat itse 1kk ilmaista lisätreeniaikaa! (Koskee 6kk/12kk rannekkeita. Tarjous voimassa vain pe 15.2.19). Uusille 6kk/12kk rannekkeen aktivoijille + 1kk treeniaikaa kaupanpäälle (tarjous voimassa 15. - 28.2.19).

Tervetuloa tutustumaan, aktivoitumaan ja treenaamaan!

01.02.2019

Huomio Pilatesryhmäläiset! Ilmoittautumisista ei tällä hetkellä tule ollenkaan vahvistusta sähköpostiin ohjelmistovirheen vuoksi. Asiaa selvitellään. Ilmoittautuminen on kuitenkin tapahtunut onnistuneesti ja kuittaantuu, kun ruudussa lukee Kiitos! Ilmoittaututumisesi onnistui!

21.01.2019

PhysioPilates jatkossa maanantaina klo 18.00!!!

09.01.2019

HALUATKO AKTIVOIDA KUNTOKAMARIRANNEKKEEN TAI LADATA LISÄÄ AIKAA?

Nämä onnistuvat parhaiten Kuntokamarilla fysioterapeutin päivystysaikoina