• Virtsan ja ulosteen pidätyskyvyn ongelmiin
• Emättimen ja rakon laskeumaongelmat (myös leikkausten jälkeinen kuntoutus)
• Lantionpohjan kiputilat

Pelkäätkö lirahtavan nauraessa?
Säännösteletkö päivittäistä nesteen määrää – varmuuden vuoksi?
Olet liikunnallinen ja treenaat, mutta ”pumpista” ja lenkistä et selviä ilman sidettä?
Pelkäät, että joku huomaa!

Nämä ovat tyypillisiä ”oireita” virtsankarkailusta, joka johtuu lantionpohjan toimintahäiriöistä. Virtsankarkailua on erityyppistä, joista yleisin muoto on ponnistustilanteisiin liittyvä virtsankarkailu (nauru, hyppy, nostot, yskiminen jne). Läheskään aina kyse ei ole heikoista lihaksista: ongelmia voi aiheuttaa myös vääränlainen ”kehon käytön tekniikka” mm. hengitys, syvät/pinnalliset lihakset, ylikuormitus tai jopa lantiopohjan yliaktiivisuus. Joskus isostikin haittaavat oireet saadaan hallintaan pelkästään elämäntapoja muuttamalla. Lantionpohjan lihaksisto on osa selän syviä tukilihaksia ja joskus lantionpohjan harjoittelu helpottaa myös selkäoireita.

Lantionpohjan fysioterapia on hyvin yksilöllistä, ohjattua harjoittelua joka räätälöidään kunkin asiakkaan alkutilanteen ja oireiston mukaisesti. Fysiopulssissa lantionpohjan toiminnan arvioinnissa hyödynnetään lihastestausta tietokoneohjatulla mittalaitteistolla (FemiScan biofeedback). Lantionpohjan fysioterapiaa voidaan toteuttaa myös ilman laitteita.

lantionpohja

Ensimmäisillä käynneillä tehdään tarkka oirekartoitus sekä tarvittaessa lantionpohjan lihasten mittaukset. Fysioterapiakäyntejä toteutetaan tarpeen mukaan siten, että kotiharjoittelun etenemistä seurataan kontrollikäynnein / mittauksin.

Lantionpohjan ongelmat ovat hyvin yleisiä, lähes jokaista ihmistä jossain vaiheessa elämää koskettavia, joten fysioterapiaan tulemista ei kannata arkailla! Päinvastoin, mitä aikaisemmin vaivaan haetaan apua, sitä paremmat ovat fysioterapian hyödyt. Lantionpohjan fysioterapiaan voit tulla ilman lääkärin lähetettä, mutta suosittelemme lääkärin tutkimusta ennen hoitoon tuloa. Lähetteellä saat Kela:n korvauksen normaaliin tapaan.

Fysiopulssissa koulutettuna lantionpohjan fysioterapeuttina toimii ft Mervi Parttimaa.

femiscan

08.11.2018

Kuntokamarin viikko-ohjelma päivitetty: voimassa heti! Kurkkaa Kuntokamarin sivulta.

29.10.2018

KUNTOKAMARIN POIKKEUSAIKATAULUJA:

Marraskuun keskiviikot klo 12-13 7.11, 14.11, 21.11 ja 28.11 yksityiskäytössä!

24.10.2018

KUNTOSTARTTI PIENRYHMÄ 2

Käynnistyy Kuntokamarilla to 15.11.18! Kuntostartti-pienryhmävalmennuksessa opit kuntosaliharjoittelun perusteet. Valmennuksessa käydään läpi liiketekniikkaa sekä ravinnon ja levon merkitystä harjoittelussa PersonalTrainer/Fysioterapeutin opastuksella.

Valmennuksen sisältö:

• Kesto 8 viikkoa
  • Ryhmätapaamiset torstaisin klo 16.45 - 17.45
  • 2X henkilökohtainen tapaaminen
  • Kuntosaliohjelma
  • Ravintoneuvonta
  • Rajaton kuntosalin käyttö valmennuksen ajan

Hinta: 350e/ eläkeläiset 315e.

ILMOITTAUDU MUKAAN NYT!

12.09.2018

PhysioPilatesryhmät ovat käynnissä. Mikäli et päässyt alkeiskurssille nyt, mutta olisit kiinnostunut aloittamaan PhysioPilateksen, ota yhteys Fysiopulssiin Sariin!

12.09.2018

EIKÖ SINULLA VIELÄ OLE KUNTOKAMARI RANNEKETTA?

Ei hätää, avainrannekkeiden aktivoinnit onnistuvat Kuntokamarilla asiakaspalveluaikoina viikko-ohjelman mukaisesti (fysioterapeutti saatavilla)

Kotisivulla Kuntokamari:

Tervetuloa!